Subaru Impreza RB320 STi
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Subaru Impreza RB320 STi
Message par nan » 22 nov. 2006 18:59
En souvenir de Richard Burns, mort prématurément, Subaru sors une version spéciale de son modèle phare.
Bon, l'aileron de toit est toujours aussi moche, mais le reste est tout de même alléchant :
* Look full black (j'en connais qui aiment déjà
)
* Pack prodrive (je vous laisse deviner la signification de RB320
)
Un futur collector!

source : le blog auto
Bon, l'aileron de toit est toujours aussi moche, mais le reste est tout de même alléchant :
* Look full black (j'en connais qui aiment déjà

* Pack prodrive (je vous laisse deviner la signification de RB320

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Message par dh » 22 nov. 2006 19:49
To commemorate the unfortunate death of Subaru rally ace Richard Burns, who passed away last November from brain cancer at the age of 32, Subaru unveiled a special edition of its Impreza WRX STI model.
Called the RB320, the commemorative STI is available only in Obsidian Black featuring bespoke 18’’ alloy wheels and specially developed Prodrive suspension comprising Bilstein dampers, a sports spring kit with revised rear anti-roll bar and a ride height lowered by 30 mm at the front and 10 mm at the rear.
Also standard on the RB320 are a chrome mesh front grille, front lip spoiler, quickshift gearchange, side sill plates and RB320-branded gear knob, carpet mats and exclusive exterior badging. Each owner will also receive an individually numbered black alloy tax disc holder. The PPP boosts power to 320 PS at 6,000 rpm with torque leaping to 332 lb ft at 3,700 rpm. This reduces the 0-60 mph time to 4.8 seconds with a 0-100 mph (160 km/h) time of 12.2 seconds.
As a further incentive, customers placing early orders with deposits will be offered a limited number of places at a special RB320 launch event next March at Prodrive’s test track in Warwickshire.
Although the RB320 carries around 11.350 USD / 6.000 GBP worth of extra equipment it costs in the UK 56.950 USD / 29.995 GBP - an increase of only 5.700 USD / 3.500 GBP. The proceeds will go to the Richard Burns Foundation, which helps those suffering from serious injury and illness.
source : http://carscoop.blogspot.com/
Called the RB320, the commemorative STI is available only in Obsidian Black featuring bespoke 18’’ alloy wheels and specially developed Prodrive suspension comprising Bilstein dampers, a sports spring kit with revised rear anti-roll bar and a ride height lowered by 30 mm at the front and 10 mm at the rear.
Also standard on the RB320 are a chrome mesh front grille, front lip spoiler, quickshift gearchange, side sill plates and RB320-branded gear knob, carpet mats and exclusive exterior badging. Each owner will also receive an individually numbered black alloy tax disc holder. The PPP boosts power to 320 PS at 6,000 rpm with torque leaping to 332 lb ft at 3,700 rpm. This reduces the 0-60 mph time to 4.8 seconds with a 0-100 mph (160 km/h) time of 12.2 seconds.
As a further incentive, customers placing early orders with deposits will be offered a limited number of places at a special RB320 launch event next March at Prodrive’s test track in Warwickshire.
Although the RB320 carries around 11.350 USD / 6.000 GBP worth of extra equipment it costs in the UK 56.950 USD / 29.995 GBP - an increase of only 5.700 USD / 3.500 GBP. The proceeds will go to the Richard Burns Foundation, which helps those suffering from serious injury and illness.
source : http://carscoop.blogspot.com/
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Message par BS » 22 nov. 2006 20:52
Tu as bien raison, même quand on est mathématicien, il ne faut pas négliger la philosophie !leo_26782 a écrit :RIP, belle initiative pour ne pas l'oublier.
Sinon, belle voiture. J'ai juste de la peine du côté philosophique avec l'augmentation de la cylindrée à 2.5l
Message par leo_26782 » 22 nov. 2006 21:46
Je crois, et c'est une des raisons qui me pousse à boycotter les Subs. Vendre une voiture en se basant sur le mythe WRC (même si ils n'y sont pas brillants cette année) et augmenter la cylindrée de 25%, c'est pas le mieux que je puisse imaginer... D'un autre côté, si on compare à Ferrari qui vend des Enzos en disant que c'est une F1 homologuée, c'est pareil. Mais je considère que les WRC sont des voitures "identifiables" à celle de mon garage, donc une telle liberté ne me convient pas 

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Message par Mouse » 23 nov. 2006 13:08
ça consomme trop alors on augmente la cylindrée! 

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Message par sputnick » 23 nov. 2006 19:43
Oui les nouvelles STI sont équipés du boxer 2.5L et les WRX ont le 2.3L.ze_shark a écrit :Toutes les nouvelles WRX STi ont le boxer de 2.5L, non ?leo_26782 a écrit :RIP, belle initiative pour ne pas l'oublier.
Sinon, belle voiture. J'ai juste de la peine du côté philosophique avec l'augmentation de la cylindrée à 2.5l
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Message par SebM » 23 nov. 2006 23:46
Euh non... tout est en 2.5l...sputnick a écrit :Oui les nouvelles STI sont équipés du boxer 2.5L et les WRX ont le 2.3L.ze_shark a écrit :Toutes les nouvelles WRX STi ont le boxer de 2.5L, non ?leo_26782 a écrit :RIP, belle initiative pour ne pas l'oublier.
Sinon, belle voiture. J'ai juste de la peine du côté philosophique avec l'augmentation de la cylindrée à 2.5l
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http://www.subaru.ch/fr/showroom/imprez ... otor-2.htm
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