Porsche 991 GT3
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Re: Porsche 991 GT3
Message par Corsugone » 04 mars 2013 21:31
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Re: Porsche 991 GT3
Message par raphael_px » 04 mars 2013 22:37
Je suis tellement déçu de la marque... Mais déception mais déception... Voilà j en veux plus.
Re: Porsche 991 GT3
Message par dahu » 04 mars 2013 22:49
Re: Porsche 991 GT3
Message par Greezer » 04 mars 2013 22:52
Je reste plus dérangé par l'intérieur clairement trop "cosy" à mon goût pour une GT3 que par la présence d'office d'une PDK. J'attends la RS au tournant, la GT3 disposant déjà de la caisse large je me réjouis de voir ce qu'ils vont nous concocter, en espérant ne pas être déçu."Two modes are available to the driver: manual shifting or the adaptive shift programme. Manual shifting is achieved using two paddles on the steering wheel, the left-hand for upshifts and the right-hand for downshifts. Shorter shifting travel and optimised actuating force result in even faster gearshifts with concise feedback, similar to the operating characteristics of the 911 GT3 Cup race car. Alternatively, the driver can also shift using the selector lever, with a shift pattern based on that used in professional motor sports: shifting up is done by pulling the lever back, shifting down by pushing it forward.
Ready for the racetrack: ‘lightning shifts’ with extremely short reaction and gearshift times
Gear-shifting strategy and response times of the 911 GT3 PDK have been consistently designed for maximum performance, and both are fundamentally different to other Porsche sports cars. This becomes apparent to the driver during manual upshifts in the form of a ‘lightning shift’, which permits reaction times of less than 100 milliseconds. To enhance driving performance, lightning shifts are implemented with a torque overshoot, and the gear change is conducted with a highly dynamic adaptation of the engine speed to the newly selected gear. The switching times are in a range that was previously reserved for the world of motor sports.
Paddle-neutral: the de-clutching function of the 911 GT3 PDK
The dynamics of a sports car driven to achieve optimum lap times is also determined by the clutch. That is why the PDK comes with a ‘paddle-neutral’ feature. If the driver pulls both shift paddles simultaneously, the clutches of the PDK are opened, and the flow of power between the engine and drive is cut off. Once both shift paddles are released, the clutch engages very rapidly if the PSM is switched off. With PSM switched on, the clutch is closed quickly, but in a less pulsed manner.
This function offers two principal advantages: the driver can, for example, neutralise the driving behaviour of the vehicle when understeering in a wet curve by pulling the paddles, and thus ‘dip the clutch’ and re-direct additional cornering force to the wheels of the front axle.
The second aspect relates to individual influence of the driving dynamics due to the pulsed onset of the driving force when engaging the clutch. Comparable to a traditional clutch with a manual transmission, the rear of the vehicle can be consciously destabilised for dynamic leaning into the curve. Furthermore, the driver can use the paddle-neutral for accelerating from a standstill. As is the case with manual transmission vehicles, the driver alone decides on how to accelerate using clutch and accelerator foot, without any assistance from drive and dynamic handling control systems."
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Re: Porsche 991 GT3
Message par raphael_px » 04 mars 2013 23:32
Je dis pas que la PDK est mauvaise, c est juste le type de boîte que je n apprécie pas, pour moi supprimer la pédale d embrayage c est un aller au mcdo pour une salade... Même si elle est très bonne je suis pas venu pour ça, mais je garde encore espoir avec la RS!dahu a écrit :Faudra essayer avant de tirer une conclusion définitive. Je connais quelqu'un qui ne voulait pas entendre parler de PDK pour sa 991, moins de 10 km de conduite ont suffi pour oublier la boîte manuelle. Les gars de Porsche ont l'air très confiants de leur bébé, c'était déjà le cas pour la Carrera qui est fantastique, je ne me fais pas trop de soucis pour cette GT3
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Re: Porsche 991 GT3
Message par _nicolas » 04 mars 2013 23:44
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Re: Porsche 991 GT3
Message par raphael_px » 05 mars 2013 01:09
Pour une boîte manuelle, si Dieu veut!GTI a écrit :Plus besoin de RS avec un tel engin
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Re: Porsche 991 GT3
Message par _nicolas » 05 mars 2013 06:33

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Re: Porsche 991 GT3
Message par bence » 05 mars 2013 09:46
Re: Porsche 991 GT3
Message par GTI » 05 mars 2013 11:04
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