Nouvelle Lotus ESPRIT
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Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par Corsugone » 08 sept. 2011 19:43
Dany Bahar and Wolf Zimmermann took some time to explain the Evora GTE which will be unveiled in Frankfurt next week and Wolf went on to explain, with a satisfied smile that the new V8 has been fired up on schedule and is exceeding expectations in most areas, excellent news. We hope to return to Hethel soon to give you more details on this very exciting part of the company’s future plans.
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Re: Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par ze_shark » 09 sept. 2011 09:03
Corsugone a écrit :
Planning Esprit
According to Wolf, the project is racing ahead to the tight schedule laid out last year:
- Kick off : Oct 2011
- Concept Initialisation Gateway - Feb 2011
- 1st Evaluation Prototype - Apr 2012
- 1st Validation Prototype - Feb 2013
- Launch - March 2013
C'est ambitieux comme planning, un mois de validation avant le début du launch?
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Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par Corsugone » 09 sept. 2011 10:02
Une Lotus n'est pas une Mclaren encore moins une Ferrari ou une Porsche. Cela reste exotique jusque dans son développement. La seule promesse non tenue ne sera surement pas le délai mais celles concernant le poids ou le prix, très bas lors du premier communiqué de presse.
Bahar n'a pas le choix, il doit gérer son planning en fonction des échéances obligataires ....
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Message par Corsugone » 13 sept. 2011 17:47




CHAPEAU BAS !

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Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par Corsugone » 15 sept. 2011 10:46
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Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par Corsugone » 16 sept. 2011 17:39
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Re: Nouvelle Lotus ESPRIT
Message par Corsugone » 16 sept. 2011 19:49
The team worked incredibly hard to keep on schedule on such an important and complex project, actually meeting their deadline with 20 mins spare, firing the engine at 11.40pm on the 18th! They hope to have the engine fitted and running in a 2013 Esprit mule by the end of this year. This powerplant will also be used in the Elite and Eterne and could be used in V6 form in the Elan. Zimmermann also explained that it’s not too much work to convert into an inline 4 cylinder engine for the Elise, bringing all engines in house for Lotus. At 170kgs and just 612mm long, the unit will be dry sump lubricated to save depth and will feature a 180o flat plane crank to make it sound like a V8 should and the engine is being utilised as a stressed component, a technique pioneered by Colin Chapman in F1, specifically with the 1967 Type 49 to be used in the Le Mans LMP2 car in 2012.
Exciting times, watch this space for more news as we have it on the engine and new range of cars.
Pour rappel, le V6 Atmo de l'EVORA pèse 163kgs ...
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Message par Corsugone » 30 oct. 2011 18:08
Cubant 4.8l contre 4.5l pour la 458 Italia, Wolf Zimmerman, le poète maudit de Lotus, annonce un objectif de 630 cv à 9400tr/min et 575 Nm entre 5500 et 6000 tr/min. Cette dernière mouture équipera la future version R de l'Esprit. Il sera déclinable en V6. Aucune référence à un hypothétique V4 ou 4L.
Confirmation du poids moteur; 170 kg. Associé à un système hybride, il dégagerait moins de 250g C02/km.
L'Esprit vise toujours un poids de 1460 kg, pas léger, et des performances supérieures à la MP4-12C et 458. Là, faudra voir. Plus surprenant, son châssis s'inspirerait du "poutre" de sa devancière. Là, c'est une sacrée nouvelle !!
Le détail.
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Message par Corsugone » 19 nov. 2011 10:26
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Message par Corsugone » 19 nov. 2011 10:38
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Message par Corsugone » 08 mars 2012 20:02

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Message par Corsugone » 11 mai 2012 19:20

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Message par Corsugone » 03 août 2012 10:43
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Message par Corsugone » 31 oct. 2012 14:02
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