Lotus - Tarifs 2010 - Baisse de prix !!!
- sylvain007
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Message par sylvain007 » 24 déc. 2009 10:24
Vous en pensez quoi? un message du revendeur francais de St Etienne:
je vous informe que la lotus elise club racer n'est plus disponible chez le constructeur lotus pour l'année 2010.
cependant nous disposons d'une voiture neuve en stock de couleur bleu GULF avec l'option climatisation
son prix est de 34200 eruos plus 2000 euros de clim
donc 36200 euros
les frais d'imatriculations sont de 650 euros plus taxe c02 de 750 euros
Lotus Elise S2 135R + Jag XJ6 + Golf VII
- SebM
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Message par SebM » 24 déc. 2009 11:44
Surprenant... faudrait se renseigner en Suisse... mais il me semble avoir vu une jaune en stock dans un garage en Suisse. Euh par contre, l'agent de St-Etienne, faudra lui dire que le bleu il ne s'appelle pas "Gulf"...
L'ingratitude est la seule porte de sortie pour ceux que la reconnaissance embarrasse
- XtremRadial
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Re: Lotus - Tarifs 2010 - Baisse de prix !!!
Message par XtremRadial » 03 mai 2010 18:24
ben les prix sont déjà remontés!SebM a écrit :En raison des taux de change, Lotus a décidé de ré-ajuster les tarifs de tous ces modèles, sauf le prix de base de l'Elise S, pour la zone Europe et Suisse. Les coûts des options ont aussi diminuées. 2010 sera l'année pour vous acheter une Lotus !!!![]()
Détails pour la Suisse :
Modèles Elise, Exige et Europa
- Elise Club Racer : CHF 48.820,--
- Elise S : CHF 53.450,--
- Elise R : CHF 60.500,--
- Elise SC : CHF 66.350,--
- Exige S : CHF 71.675,--
- Exige Cup 260 : CHF 94.700,--
- Europa S : CHF 61.290,--
- Europa SE : CHF 67.700,--
Options :
- Touring Pack - Elise and Exige : CHF 3.771,--
- Luxury Touring Pack - Europa SE : CHF 3.377,--
- Sports Pack - Exige S : CHF 2.227,--
- Sports Pack - Elise Range : CHF 3.819,--
- Performance Pack - Exige S : CHF 4.954,--
- Forged Wheels - Exige S : CHF 2.070,--
- Adjustable dampers - Exige S : CHF 2.070,--
- Air conditioning : CHF 2.535,--
- Limited slip differential : CHF 2.188,--
- Traction control : CHF 971,--
- Hard-top : CHF 2.448,--
- Premium paint : CHF 3.672,--
- Metallic paint : CHF 1.201,--
- Lifestyle paint : CHF 1.908,--
Modèle Evora
- Evora 2+0 : CHF 93,241.--
- Evora 2+2 : CHF 97,829.--
Options :
- Tech Pack : CHF 5.228,--
- Sport Pack : CHF 2.233,--
- Premium Pack : CHF 4.478,--
- Metallic Paint : CHF 1.482,--
- Lifestyle Paint : CHF 2.771,--
- Premium Paint : CHF 4.101,--
- Powerfold Door Mirrors : CHF 433,--
- Bi-Xenon Headlamps : CHF 1.484,--
- Alpine/Lotus IMPRINT Sound : CHF 2.234,--
- Alpine Reversing camera : CHF 892,--
- Stealth Grey cast alloy wheels : CHF 825,--
- Silver forged alloy wheels : CHF 2.985,--
- Gloss Anthracite forged alloy wheels : CHF 4.122,--
- Sports ratio 6-speed manual transmission : CHF 2.698,--
MSRP including local tax excluding transport
All prices include first service and manufacturers warranty
All prices exclude On The Road costs; On the Road Costs typically refer to registration, fuel, license plates, local dealer charges. Please contact your local dealer for full details.

Elise S : CHF 55'100
Elise R : CHF 66'300
Elise SC : CHF 73'500
et le prix des packs prennent aussi l'ascenseur...


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Message par Corsugone » 08 juil. 2010 20:31
Et voila, ce qui devait arriver, arriva, Lotus dénonce les contrats de tous ses actuels concessionnaires ...
Source Autocar
Lotus axes dealer network
Lotus will terminate the contracts of all its European dealerships in July 2012 as part of plans to completely overhaul its dealership network.
Lotus CEO Dany Bahar has written to the Norfolk firm’s entire European dealership network informing them that their contracts will not be renewed and will expire on 18 July 2012.
Full story: Lotus reveals radical new direction
The sports car firm is acting within the current terms of its dealerships’ contracts, which outlines that two-year’s notice must be given for termination.
Plans for a radical overhaul of the European dealer network will be revealed in the period after the Paris motor show, the location where Lotus’s new five-year blueprint will be announced, outlining its future building a new range of more luxurious GTs and sports cars.
Lotus has confirmed the current dealer network would be able to apply for new dealerships or franchises under new terms, but it has yet to reveal precise details on what those terms will be.
Source Autocar
Lotus axes dealer network
Lotus will terminate the contracts of all its European dealerships in July 2012 as part of plans to completely overhaul its dealership network.
Lotus CEO Dany Bahar has written to the Norfolk firm’s entire European dealership network informing them that their contracts will not be renewed and will expire on 18 July 2012.
Full story: Lotus reveals radical new direction
The sports car firm is acting within the current terms of its dealerships’ contracts, which outlines that two-year’s notice must be given for termination.
Plans for a radical overhaul of the European dealer network will be revealed in the period after the Paris motor show, the location where Lotus’s new five-year blueprint will be announced, outlining its future building a new range of more luxurious GTs and sports cars.
Lotus has confirmed the current dealer network would be able to apply for new dealerships or franchises under new terms, but it has yet to reveal precise details on what those terms will be.
Dernière édition par Corsugone le 09 juil. 2010 14:55, édité 1 fois.
"I have a problem with Porsches. They're wonderful cars, but I know I could never live with one. I don't go around saying that Porsches are a pile of dung, but I do know that psychologically I couldn't handle owning one" Rowan Atkinson.
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Message par Corsugone » 09 juil. 2010 19:33
Bah oui, pour la France, il y a moins de concessionnaires et ceux restant ont des allocations plus importantes, maintenant est-ce que cela a eu un impact pour l'usine, je ne sais pas. Moins d'interlocuteurs, gestion simplifiée ?? Accessoirement certaines concessions appartiennent au même groupe.
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