Lamborghini Inside

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Re: Lamborghini Inside

Message par ze_shark » 03 oct. 2011 21:21

03/10/2011 Automobili Lamborghini first car company in Italy to attain ISO 50001 certification

Automobili Lamborghini is the first automotive company in Italy to attain the ISO 50001 certification.
This certificate is a recognition of the company's strong commitment to constantly improving energy performance in all areas: from design, development and production of the world's most extreme super sports cars up to building, assembly and finishing of the carbon fiber monocoque of the Aventador. The certificate also includes the after-sale service activities and building energy management.
This acknowledgment is the result of a complex verification process carried out by DNV Business Assurance – one of the major independent certification boards at international level.

Automobili Lamborghini found the new ISO standard to be the most appropriate tool for monitoring the attainment of its goals to improve environmental conditions and energy efficiency. The new standard also provides detailed energy assessment by single project and system, and makes it possible to integrate goals to reduce CO2 for buildings included within the assessment.

[...]

“We are truly proud to have attained ISO 50001 certification, which consolidates Lamborghini's environmental sustainability and energy efficiency commitment,” said Stephan Winkelmann, President and CEO of the Sant’ Agata Bolognese company. “We are also actively working on measures and projects that will result in the plant becoming neutral in terms of CO2 emissions by 2015. This commitment in the area naturally goes hand in hand with product development, for which we reiterate our goal to cut emissions by 35% by 2015.”


Et le remplacement de la Gallardo ?

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Re: Lamborghini Inside

Message par Corsugone » 03 oct. 2011 21:30

Bah c'est pourtant simple, ils arrêtent sa production et baissent de 35%, comme promis, leurs émissions de CO2. Donc la remplaçante de la Gallardo, c'est un courant d'air :mrgreen:
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Re: Lamborghini Inside

Message par Pharaon » 03 oct. 2011 21:37

Bien vu ! :lol:
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Re: Lamborghini Inside

Message par ze_shark » 05 oct. 2011 05:29

Et l'on reparle d'une Estoque ou d'un SUV.

Lamborghini is one of the few luxury brands with just two models, he explains, and SUVs and sedans are the kinds of vehicles you have to build "If you want Lambos around in the future."

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Re: La troisième voie

Message par ze_shark » 20 janv. 2012 14:42

ze_shark a écrit :Quelques nouvelles de Lamborghini aujourd'hui en provenance d'Autonews Europe:
- "Referring to plans for a third model, Winkelmann said: "We are going to have a third model. It has to be an everyday car. We want to have a car which is able to be used on a daily basis."". J'imagine que la grande, grande priorité demeure de remplacer la Gallardo.
- "In total, around 35,000 supercars were sold in 2007, compared with about 26,000 last year, he said."
- "The Italian company was hit hard by the global economic crisis in 2009. In 2008, it sold 2,430 cars, its record year".
- "Winkelmann said Lamborghini could sell around 1,500 cars this year, compared with 1,302 in 2010."
Ca c'était en Mai 2011.
Chiffres 2011 effectifs: 1,602 cars sold (+ 23%), with the United States re-confirming its position as the largest market followed by China.

C'est vraiment peu en comparaison de Bentley, Ferrari ou même Aston.

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Re: Lamborghini Inside

Message par ze_shark » 27 janv. 2012 22:22

Rumeurs pour Genève:
- Reventon Roadster (?!)
- Aventador Roadster
- la version de "production" de la Sesto Elemente

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Re: Lamborghini Inside

Message par Pharaon » 27 janv. 2012 22:28

Reventon Roadster ?

Il serait où l'intérêt de présenter une auto déjà existante, produite, vendue, et écoulée ?...
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Re: Lamborghini Inside

Message par ze_shark » 27 janv. 2012 22:30

Je suis assez d'accord avec toi, mais si seule la logique stratégique comptait, ils présenteraient une remplaçante pour la Gallardo.

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Re: Lamborghini Inside

Message par Corsugone » 30 janv. 2012 15:45

Bon, ben c'est dit, pas de turbo pour la prochaine décade mais surtout l' arrivée de la nouvelle Gallardo d'ici deux ans. Notons qu'aux dires du patron, la suralimentation sera DNA-compatible Lambo. Au fait, vous savez ce qu'est le DNA Lambo ? Moi pas. Amusant, Winkelmann ne voit pas arriver cette technologie sur les supercars. Bien au fait du marché le gus, faudrait juste l'informer que Mclaren existe ..... Il me faut toujours autant rire ce clown.

Lamborghini boss Stephan Winkelmann says the firm is unlikely to turn to turbocharging this decade – but has refused to rule out the switch in the longer term.

For the time being it will not happen,” said Winkelmann. “For this decade, I don’t see it happening in the super sport car business – although I would also caution against saying it could never happen.

The future can take its own path when fuel regulations are involved. All I will say is that any development along those lines must be consistent with the DNA of Lamborghini.

The next generation Gallardo, which Winkelmann will be launched “at least two years down the road”, is not expected to be feature a turbocharged engine when it’s launched.

However, sources at Audi, who are developing the sister R8, have suggested that car may get turbocharged engine options from midway through its lifespan, which would be towards the end of the decade.
(Source Autocar)

Que de choses à venir en 2014 ...
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Re: Lamborghini Inside

Message par bacchus » 30 janv. 2012 22:02

Ben moi ça me plait qu'ils ne suivent pas la mode (imposée?) du downsizing et du passage aux turbos.
Il y a pas que Mclaren dans la vie... et me dis pas Morgan on dirait un disque rayé !! :mrgreen:

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Re: Lamborghini Inside

Message par ze_shark » 31 janv. 2012 07:14

Ce n'est pas une mode, mais une nécessité économique.
Bruxelles a décidé le 130g/km, les incitations/punitions financières sont significatives, et ça marche. Les constructeurs travaillent sans relâche pour faire baisser la conso et les émissions telles que mesurées.

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Re: Lamborghini Inside

Message par bacchus » 31 janv. 2012 11:58

Ca n'empêche pas Lambo de sortir le V12 atmo de l'Aventador et le le futur moteur de la remplaçante de la Gallardo apparemment !!
Et c'est tant mieux !!!

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Message par morg » 01 févr. 2012 08:52

Toujours du mal à comprendre cette orientation "anti-suralimentation"? Si je ne dis pas de bétise une des supercars les plus emblématiques, la F40, était déjà à l'époque propulsée par un moteur muni de deux turbos. Ce n'est pas pour autant qu'elle n'est pas "racée" ou je ne sais quoi? La bugatti EB110 idem, 4 turbos...
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Re: Lamborghini Inside

Message par Corsugone » 01 févr. 2012 08:58

Surement que le néo-romantisme berce d'une douce mélancolie les vénérants de la Déesse Vintage, va savoir.
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Re: Lamborghini Inside

Message par juliencor » 01 févr. 2012 09:56

morg a écrit :Toujours du mal à comprendre cette orientation "anti-suralimentation"? Si je ne dis pas de bétise une des supercars les plus emblématiques, la F40, était déjà à l'époque propulsée par un moteur muni de deux turbos. Ce n'est pas pour autant qu'elle n'est pas "racée" ou je ne sais quoi? La bugatti EB110 idem, 4 turbos...
Personnellement je préfère 100 fois un moteur atmo. Pas de temps de réponse, du couple sous les 2500 tr/min, un meilleur son.

Et par idéalisme j'ai toujours considéré que le turbo c'est la solution de facilité de l'ingénieur, c'est pas un raisonnement cartésien mais c'est le mien. Ceci dit la grosse cylindrée c'est tout aussi facile, il faut un rendement intéressant.
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