La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 12 juin 2012 17:03
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 13 juin 2012 17:14
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 01 juil. 2012 13:44
Lotus Evora 414E Hybrid – it’s now a runner
Ahead of schedule, Lotus’ new Evora 414E Range Extender Hybrid Electric Vehicle (REEV) has started its dynamic and durability testing at the Lotus HQ in Hethel, Norfolk.
* 1000 Nm (738 lbft) of Torque
* 414 PS (408 hp)
* 0-60 mph / 97 km/h in around 4 seconds
* Top speed 130 mph (209 km/h)
* Target emissions of just 55 g CO2 / km (NEDC)
Brimming with innovation, technology, performance and power, the Lotus Evora 414E is a series hybrid technology demonstrator which shows some of the headline technologies that Lotus Engineering, one of the world’ s leading automotive engineering consultancies, has within its portfolio.
The Evora 414E is powered by two electric motor packs driving the rear wheels through its Xtrac transmission with a battery pack that can be charged by the Lotus range extender engine or directly from mains electricity. The Lotus 3 cylinder range extender engine has been design protected to run on either gasoline or renewable bio alcohol fuels (methanol and ethanol). It drives an EVO electric generator which produces electrical energy to either charge the battery pack or power the EVO traction motors directly. In normal driving, the Evora 414E will run purely on electricity stored in the battery pack for up to 30 miles (48 km). With the Lotus range extender and the electric traction motors powering the vehicle through an Xtrac 1092 transmission, the Evora 414E is targeted to produce just 55 g of CO2 / km emissions on the Northern European Driving Cycle (NEDC).
Should the driver require more performance, under hard acceleration, for example, the electricity will come from both the battery storage and the small range extender engine.
It’s all Torque
Now that the car is undergoing testing, what does 1000 Nm in an Evora feel like?
Simon Corbett, Principal Vehicle Dynamics Test and Development Engineer at Lotus Engineering, has been doing the majority of the development testing, over the last few weeks, “The Evora S has 400 Nm of torque which in such a lightweight car is already a healthy figure. But the Evora 414E has two and a half times that amount! The acceleration sensation is almost indescribable, the surge of torque is like an ocean wave!”
See under the skin of the Evora 414E at the Goodwood Festival of Speed
As part of the REEVolution consortium, funded by the government's innovation agency, the Technology Strategy Board, Lotus is showing a cutaway version of the Evora 414E, with the addition of regenerative braking, HALOsonic and realistic 7 speed paddle shift technologies at the Goodwood Festival of Speed, giving an unusual insight into this pioneering vehicle
Prolongateur d'autonomie.
Serais curieux de connaitre la réponse à l'accélérateur sitôt la batterie vide, prolongateur activé ...
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Message par Corsugone » 01 juil. 2012 17:46
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Message par Corsugone » 02 juil. 2012 17:43
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Message par Corsugone » 03 juil. 2012 18:28
Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par vravolta » 03 juil. 2012 20:04
A mon avis, on doit pouvoir se faire une idée à partir de la Vmax de 209km/h et du fait qu'en roulant avec oeuf sous le pied, y'a 48 km/h d'autonomie. Du second facteur, on en déduit que la taille de la batterie est pas énorme. Par ailleurs, elle doit pas être prévue pour sortir un gros ampérage longtemps. Donc j'aurais tendance à penser que le prolongateur seul permet à l'Evora d'avoir une vitesse d'un peu moins de 200 km/h. On connait l'aéro de la bête donc ca doit permettre d'évaluer la puissance en continu et partant, l'accélération possible sans batterie si on a le poids (donnée qui serait très intéressante d'ailleurs).Corsugone a écrit :
Serais curieux de connaitre la réponse à l'accélérateur sitôt la batterie vide, prolongateur activé ...
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 06 juil. 2012 21:43
The agency seeks comment from the public on the merits of Lotus’s application for a temporary exemption from the higher speed 5th percentile adult female belted barrier crash test in S14.7 of FMVSS No. 208. We are providing a 30-day comment period. After considering public comments and other available information, we will publish a notice of final action on the application in the Federal Register. Issued on: June 26, 2012.
Après l'Elise, dont les ventes furent stoppées pour cause d'airbag absent, espérons que l'EVORA ne subira pas le même sort aux USA. Une telle décision pourrait définitivement couler Lotus, je parie que les banques suivent le dossier.
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Message par ze_shark » 07 juil. 2012 07:19
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Message par Corsugone » 07 juil. 2012 09:20
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 21 juil. 2012 19:09
En ce week-end de Grand Prix d'Allemagne, un petit tour du circuit en EVORA S IPS.
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Message par Corsugone » 21 juil. 2012 21:20
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Corsugone » 23 juil. 2012 17:51
Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)
Message par Mykadams » 24 juil. 2012 06:29
Très belles jantes, plus légères que les forgées Lotus, et déport un rien plus important ce qui élargit les voies.
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Message par Corsugone » 03 sept. 2012 17:05
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