Philosophie & Stratégie & Avenir de Lotus
Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Lotus
Message par dahu » 18 mars 2012 19:46
Corsugone a écrit :il transpire que DRB-Hcom ne financera pas le plan Bahar sans garantie de succès. Ce qui semble compromis à la vue de la situation économique mondiale ..... Il apparait aussi que le Haut de Gamme n'est pas le métier de DRB-Hicom ...
“We have to question why the British carmaker was not performing financially. Was it because of its overly ambitious plan of producing five models within five years?"
si c'est vraiment ce qu'ils pensent on peut se faire du souci, les garanties de succès de business futur ont peu court en ce bas monde !
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Lotus
Message par Corsugone » 18 mars 2012 20:17
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Message par ze_shark » 06 avr. 2012 13:21
La nouvelle (c'était le 27 Mars, pas le premier Avril) a amené Chris Harris à tweeter "It's been looming, but as of today - with the heaviest of hearts - Lotus Cars, you are dead to me. Gutted. Angry."
Puis aujourd'hui, la bombe: le Lotus F1 Team cesse son affiliation avec Group Lotus, le manufacturier de voitures de sport. Les détails ici. Un épisode de plus dans cet invraisemblable foutoir. Après avoir eu deux team Lotus sur la grille de F1, puis plus qu'un seul avec le passage de l'autre à Caterham comme sponsor en titre, voilà que le nom de Lotus n'a désormais plus d'association avec la marque. Il est même question que l'écurie de F1 rachète la marque de voitures de sport, mais rien ne semble moins sûr.
"Lotus has terminated its title sponsorship deal with sportscar manufacturer Group Lotus, AUTOSPORT can reveal, but remains wholly committed to keeping the famous name in Formula 1 for the future. On the back of financial uncertainties for Group Lotus, which was recently sold by Proton to Malaysian automotive conglomerate DRB-Hicom, Lotus F1's team owner Genii Capital has ended its formal relationship with the marque."
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Message par Corsugone » 08 avr. 2012 21:53
Ne connaissant pas la signification du terme "forensic teams", j'ai consulté sa traduction, soit médecins légistes. A croire que les mecs vont autopsier, pardon, auditer un mort. D'un autre coté, la démarche semble naturel au rachat d'une boite.
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Message par Corsugone » 10 avr. 2012 20:41
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Message par Corsugone » 11 avr. 2012 08:44
Autre chose, lu hier soir sur un forum. Comme je crois déjà l'avoir écrit tous les contrats des concessions seront renouvelés en fin d'année. Aux USA, plusieurs concessionnaires américains auraient frôlé la syncope à la réception du nouveau cahier des charges de la marque. Il serait un copier coller des nouvelles concessions Audi, de vrai "Pyramides" aux dires des intéressés. Connais pas le contenu mais il semblerait que les exigences soient supérieures à celles d'une concession Ferrari notamment concernant la partie atelier. En France, j'ai entendu par ouï-dire que seules quelques officines répondraient à ces exigences, notamment la nouvelle de Chambery.



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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Lotus
Message par Corsugone » 11 avr. 2012 18:24

Never let the facts get in the way of a good story....
Take a little look at what we found online. Don’t you think it’s funny? We do. We had a good old giggle. After all, we love a bit of self irony, just as well really. Although it’s funny, this one’s not accurate but then again, why let the facts get in the way of a good story? The inconvenient truth is – surprise, surprise – we have never said that there are no problems at Lotus.
So whilst lots of people obviously feel the need to comment on Lotus’ current situation in the absence of proper facts or evidence, we can’t ignore these particular mistruths any longer even if we would like to, so we have decided to turn a negative into a positive and use this hilarious piece of ‘art’ to set the record straight regarding the status quo at Group Lotus and try to return a little stability to a fast changing situation.
False rumour #1: Dany Bahar is no longer CEO of Group Lotus. Fact: Rubbish – Dany Bahar still is.
False rumour #2: Dato’ Sri Syed is no longer Managing Director of Proton. Fact: Again rubbish. He still is.
You can thank good old Tony Fernandes for these two. Don’t take everything he tweets too seriously – perhaps he’s still frustrated about owning Caterham instead of Lotus and the fact that he fights HRT and Marussia instead of Mercedes and Ferrari in F1.
And whilst we’re on the subject of jokes - do you know the latest F1 joke? Mike Gascoyne, Caterham Group’s Chief Technical Officer, has gone missing. Why? He’s looking for the 30 to 40 points he predicted for the last F1 season. Funny.
Speaking of F1: It seems that one special so called ‘independent’ source is at the root of the lion’s share of damaging rumours and misleading stories. The delightful Joe Saward which leads us nicely to....
False rumour #3: Joe Saward is JUST an independent journalist. Fact: He is an active Director for the Caterham Group.
And unlike some, we don’t want to get too personal, so we’ll leave it to you to judge how ‘independent’ his stories about Lotus are.
False rumour #4: Group Lotus is no longer involved in F1. Fact: Lotus F1 Team and Group Lotus have reshaped their commercial relationship earlier this year. The new governance agreement signifies the continued commitment of Group Lotus to the team and the sport.
Group Lotus’ branding and marketing rights and subsequent activities remain unaffected by the new agreement until at least 2017. Alongside continued branding and title partnership status, Group Lotus is also the exclusive master licensee for all Lotus F1 Team merchandise.
The new agreement was reached following Group Lotus owners Proton providing team owners Genii with a £30m loan which is repayable within three years. In order to secure the loan Genii used 100% of the F1 team’s assets as collateral meaning that under the conditions of the loan agreement Proton have been given full title guarantee to all plant, machinery, show cars, computers, office and the Lotus F1 Team headquarters.
In addition Proton retains the rights to purchase 10% of the F1 team. Another 10% share option will be activated if the team default on their loan obligations with Proton.
Again we leave it to your judgement how ‘bad’ Lotus’ current situation in F1 is. And speaking of bad situations.....
False rumour #5: Group Lotus is going into administration. Fact: Rubbish. The takeover of our parent company Proton by DRB-HICOM couldn’t have come at a worse time, but up until that point Proton was (and still remains) fully committed to our five year business plan to create jobs and to expand the factory and business. With the takeover process the funding has been restricted and DRB-HICOM is taking time to understand what to do with the business. DRB-HICOM is currently in the middle of due diligence of Group Lotus and there have been and continue to be positive discussions between Group Lotus senior management and senior management at DRB-HICOM both here in Hethel and in Malaysia. At no point has DRB-HICOM indicated to Group Lotus that it intends to put the company into administration. The over-active rumour mill is seriously damaging our business reputation, image and credibility but it is what it is.
The simple fact is, and we haven’t denied this - Lotus is going through a very difficult phase at the moment but we are showing true fighting spirit every day in trying to keep this vision alive. This is also a fact – no matter what people outside of Lotus may say or tweet or blog.
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Lotus
Message par Corsugone » 11 avr. 2012 19:17
“The new Proton owners DRB-HICOM are currently in the middle of their due diligence of Group Lotus. There have been and continue to be positive discussions between Group Lotus senior management and senior management at DRB-HICOM both here in Hethel and inMalaysia. Despite various rumours in the media to the contrary, at no point has DRB-HICOM indicated to Group Lotus that they intend to put the company into administration and we welcome the opportunity to put that rumour along with incorrect speculation that production has stopped, that Dany Bahar is no longer CEO and that we are no longer involved in F1 to bed.
“It’s no secret that we are going through a very difficult time at the moment due to the change in ownership but we’re doing everything we can to get through this period and come out the other side stronger than before. We’re very grateful for the continued support we receive from the people of Norfolk and all over the world.”
Autant je suis le premier à moquer la communication Baharesque, ses people has-been, ses rappeurs, son contrat avec Mansory, etc .... autant je salue bien bas cette mise au point aussi bien sur la forme que le contenu. Il est un peu facile, comme je l'ai lu, d'incriminer la baisse des ventes à Bahar, certains oublient la situation économique et que les Porsche et consorts font une grande partie de leur beurre sur les marchés émargeant avec, notamment, de nouveaux modèles. Rien qui existe aujourd'hui chez Lotus quoique l'EVORA GTE trouva plus de 100 clients à sa présentation en Chine. Sortir un nouveau modèle prend du temps surtout après quinze d'ans d'immobilisme, merci Proton. Quoiqu'il arrive, je retiendrais un truc de l'ère Bahar, un seul dont personne ne parle ; l'amélioration constante de la qualité. Un truc encore inconnu depuis peu chez Lotus.
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Message par ze_shark » 11 avr. 2012 19:20
- la photo d'en haut est un pastiche de Richard Porter sur son site, sniffpetrol.com
- elle a été reprise, avec le texte qui suit, par Lotus sur son site et sa page Facebook pour articuler le texte qui suit.
Quand même curieux de voir une marque s'embourber à commenter ce qui, par ailleurs, est clairement identifiable comme de la satyre.
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Message par ze_shark » 11 avr. 2012 21:31
Entre Chris Harris privé de Ferrari, Porter désormais privé de Lotus, il n'y aura bientôt plus que le klaxon qui sera toléré des services de presse. Un comble.
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Message par Corsugone » 12 avr. 2012 17:53
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Message par Corsugone » 14 avr. 2012 16:47

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Message par Corsugone » 14 avr. 2012 17:12

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Message par Corsugone » 16 avr. 2012 21:32
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Message par Corsugone » 17 avr. 2012 14:16
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