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Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 07 déc. 2012 12:52
par ze_shark
Teaser ...


Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 07 déc. 2012 16:13
par Greezer
Miam miam

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 08 déc. 2012 19:21
par dahu
Avec le son :

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 09 déc. 2012 08:31
par ze_shark
... et les détails:
Stuttgart. The Porsche 911 GT3 Cup is the most successful race car in the world. Since 1998, 2,395 units of the near standard vehicle for customer sport were produced. The new edition of the 911 GT3 Cup is the motorsports version of the future 911 GT3 and as such is the first race car that is based on the seventh generation of the sports car icon from Zuffenhausen. The 911 GT3 Cup will be run exclusively in the Porsche Mobil 1 Supercup in 2013. The car for one-make racing made its debut on the occasion of the end of motorsport season “Night of Champions” celebration at the R&D Centre in Weissach.

The new Porsche 911 GT3 Cup is powered by a 3.8-litre six-cylinder flat engine. It generates 460 hp (338 kW) at 7,500 revs, surpassing the predecessor by 10 hp. A six-speed dog-type gearbox developed by Porsche Motorsport which is operated via shift paddles at the steering wheel for the first time in a Porsche brand trophy race car transmits the power to the rear axle. The single piece race wheels with centre mount were also newly designed by Porsche Motorsport. The width of the Michelin race slicks was increased by two centimetres to 27 centimetres at the front and by ten millimetres at the rear axle to now measure 31 centimetres.

A newly developed race braking system further improves the excellent endurance qualities compared to its successful predecessor. The 380 millimetre slotted and inner-vented steel brake rotors at the front axle are decelerated by six-piston aluminium fixed callipers. The rear axle features a four-piston version.
During the development of the new car a particular emphasis was put on the driver safety. A newly designed safety cage protects the pilot in case of a roll or a collision as does a newly developed race seat which is distinctively shaped around the head and shoulders and can be adjusted individually with the help of padding. A rescue hatch in the roof provides easy access for primary medical attention and for the extrication of the driver.

“The new 911 GT3 Cup is much easier to drive at the limit,” says Porsche works driver Timo Bernhard, who was significantly involved in the development of the new vehicle. “The car is excellently balanced. The new axle geometry is enormously positive for the handling. Apart from that the new Cup 911 is great fun to drive.”

Like its predecessor the new Porsche 911 GT3 Cup is produced in Stuttgart-Zuffenhausen on the same assembly line as the road legal models. At the Motorsport Centre in Weissach it receives a general set-up for the circuit and is tested by a professional race driver before delivery to the customers. The basic price for the vehicle, which is available exclusively in white, is 181,200 Euro plus the country-specific value added tax.
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Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 09 déc. 2012 08:40
par ze_shark
Etonnant que la puissance maxi est atteinte à un régime relativement bas.

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 09 déc. 2012 10:50
par GTI
C'est le même régime (annoncé) que la 997 Cup mk2.
Les améliorations apportées à la sécurité sont significatives et sont certainement dues à l'engagement de la voiture en ALMS. Il en était déjà de même pour le réservoir d'essence plus grand et à remplissage rapide sur les versions 2012, inutile en Porsche Cup.

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 11 déc. 2012 14:08
par _nicolas
L'arrière... :? :? :?

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 11 déc. 2012 14:11
par Avgas
L'arrière...
Dicté par l'aérodynamique et l'évacuation de la chaleur...

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 11 déc. 2012 20:30
par GTI
Pas très élégant l'arrière en effet.

À y regarder de près, on constate pas mal de changements fondamentaux. Les écrous centraux sont différents et similaires aux normes des GT de compétition. Les freins ne sont plus de la série améliorée, mais de vrais freins de compétition. L'arrière semble indiquer la présence d'un fond plat aérodynamique. Sur le tableau, exit le Motec pour un nouveau système. La fixation des sièges est totalement différente et doit répondre à de nouvelles normes de sécurité, probablement outre atlantique. L'aileron arrière plus imposant. Tout ceci combiné aux roues plus larges, l'auto sera beaucoup plus performante.
Et hors de prix à faire fonctionner.

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 11 déc. 2012 21:59
par ze_shark
GTI a écrit : Et hors de prix à faire fonctionner.
Qu'est-ce qui coûte si cher sur une Cup en fait en comparaison avec une GT3 ?

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 11 déc. 2012 22:50
par GTI
Ce n'est pas nécessairement le prix des pièces, bien qu'il y ait une différence. C'est surtout l'entretien et sa fréquence.
Le moteur est à réviser toutes les 50 heures, la boite une fois par saison, les cardans et roulements une fois par saison, les amortisseurs aussi. Il est vrai qu'en utilisant une GT3 de manière aussi intensive qu'une Cup, càd en compétition, elle sera à réviser fréquemment. Néanmoins les pièces vitales tiennent plus longtemps sauf fausses manœuvres (sur-régimes, mauvaises manip de boîtes).
Hors motifs de fiabilité, une Cup avec toutes les pièces neuves ou révisées est plus performante, alors que sur une GT3 l'effet est moindre.

Sur cette dernière version de Cup, les pièces risquent bien d'être très onéreuses, dont la boite.

Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 12 déc. 2012 08:06
par _nicolas
Tu as roulé en Cup, GTI ?

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Re: Porsche 991 GT3 Cup

Publié : 12 déc. 2012 10:02
par GTI
Oui, sur plusieurs générations de Cup.