Porsche 991 GT3
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Re: Porsche 991 GT3
Message par boboracingteam » 18 févr. 2013 21:47
Enfin ! Là elle commence à me plaire !! J'ai presque eu peur à un moment...
Une BMW ? Demande Alexandre...
Re: Porsche 991 GT3
Message par Gringo » 19 févr. 2013 10:25
Tcheu, pas moyen de poser un crochet de remorquage
On se réjouit de voir la bête en live. Le moteur est fort prometteur rien qu'au compte-tour.
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Re: Porsche 991 GT3
Message par blackrocket » 24 févr. 2013 17:39
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Re: Porsche 911 (type 991, ex-998)
Message par raphael_px » 25 févr. 2013 22:16
C est quoi ce mini aileron... On dirait une turbo... Je parie que la GT3 aura une wing différente à Genève
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Re: Porsche 911 (type 991, ex-998)
Message par _nicolas » 26 févr. 2013 10:15
Ben c'est l'aileron que toutes les Carrera ont...raphael_parvex a écrit :C est quoi ce mini aileron... On dirait une turbo... Je parie que la GT3 aura une wing différente à Genève
Nicolas
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Re: Porsche 911 (type 991, ex-998)
Message par raphael_px » 26 févr. 2013 10:47
Je parlais de la photo avec les deux "GT3" et pour l instant j ai pas encore vu cet aileron ailleurs qu en photo mais il ne fait pas GT3...Nico997 a écrit :Ben c'est l'aileron que toutes les Carrera ont...raphael_parvex a écrit :C est quoi ce mini aileron... On dirait une turbo... Je parie que la GT3 aura une wing différente à Genève
Re: Porsche 991 GT3
Message par dahu » 04 mars 2013 15:43
J'ai entendu un bout de la répétition du de la présentation de demain, ils n'ont bien entendu pas dit de quel modèle il s'agit, mais ils parlent d'une boite PDK modifiée pour une meilleure performance et de temps au Nurburgring, le suspence est intenable !
Re: Porsche 991 GT3
Message par Greezer » 04 mars 2013 21:01
On a donc la confirmation des roues arrières directionnelles et de la carrosserie large. J'aurais apprécié un intérieur plus épuré, dommage.Porsche celebrates the 50th anniversary of the 911 with a new GT3
Stuttgart. The sportiest 911 will have its world premiere at the Geneva International Motor Show: the new Porsche 911 GT3. In the 50th anniversary year of the 911, Porsche is now set to open a new chapter in race track performance sports cars. The fifth generation of the 911 GT3, a complete new development, will take the pole position among the thoroughbred Porsche sports cars with naturally aspirated engines. Boxer engine and transmission, as well as body and chassis are completely new and constitute a further development of the 911 GT3 concept with an impressive performance leap. Power: 475 hp. Power to weight ratio: 3.0 kg/hp. Acceleration from zero to 100 km/h: in 3.5 seconds. Top speed: 315 km/h. Lap time Nürburgring Nordschleife: under 7:30 minutes. As a technical highlight, it features the first active rear wheel steering in a production Porsche. As well as the optional full LED headlights. The new 911 GT3 keeps all the successful properties of a sports car suitable for racing, with even more driving dynamics, more sophisticated practicality - and a highly emotional fun factor.
The powertrain of the new 911 GT3 is composed of a 3.8-liter boxer engine yielding 475 hp (350 kW) at 8.250 rpm, a Porsche dual-clutch transmission (PDK) and a high-traction rear-wheel drive. The six-cylinder engine is based on the same engine as the 911 Carrera S, although they share only few common parts. All other components, particularly the crankshaft and valve gear, were specially adapted or designed for the GT3. For instance, Porsche designed titanium connecting rods and forged pistons. The basic modifications set the stage for an extremely high-speed engine that reaches up to 9.000 rpm. The Porsche dual-clutch transmission was also specially developed; the characteristics are directly based on a sequential gearbox from motor racing, thereby providing further performance and dynamics advantages to the driver.
For the first time, Porsche is using active rear wheel steering in order to achieve even higher precision and lateral dynamics. Depending on the speed, it steers in the same or opposite direction of the front wheels, improving stability and agility. Other new modules improving driving dynamics are the electronically controlled, fully variable rear differential lock, and the dynamic engine mounts. The newly developed all-aluminium chassis can still be adjusted by height, toe and camber. Contact with the road is made by the new 20-inch forged alloy wheels with central locking.
The 911 GT3 is based on the light, yet stuff body of the current generation 911 Carrera in hybrid steel-aluminium construction, however, it comes with independent front and rear parts. In addition, the 911 GT3 is 44 millimetres wider than a 911 Carrera S in the area of the rear axle. Another clear recognition feature is again the large, fixed rear wing. This makes a decisive contribution to the exemplary aerodynamics of the new 911 GT3, which combines low air resistance with even more power.
As a result, the new 911 GT3 sets new performance records. At full acceleration from standstill, the 100 km/h mark is breached after 3.5 seconds, and 200 km/h are reached in less than twelve seconds. The top speed is 315 km/h in the seventh, top gear of the completely newly adapted PDK transmission. The lap time on the Nürburgring Nordschleife, which the new 911 GT3 manages in under 7:30 minutes, is even more impressive.
The new Porsche 911 GT3 will be launched on the market from August 2013 on, and will cost in Germany 137,303 Euro including VAT and national specifications.
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