Corvette Z06
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Message par Haratchi » 17 juin 2009 13:48
C'est celle-là je suppose ta future ?alainp a écrit :Ma bleue a les feux arrières et de côté teintés noirs... mais je sais déjà qu'à l'arrière ce n'est pas légal , pour les côtés j'en sais rien.
Donc prochaine expertise, je vais devoir en mettre des normaux. Peut-être que je vais en acheter d'autres et les garder en stock au cas où on m'emmerde avec les noirs. Mais en Suisse, les feux arrières sont 350 chf la pièce.....

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... e=1&row=17
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Message par sputnick » 17 juin 2009 14:35
Je pense aussi avoir les feux arrières et les clignotants à double.alainp a écrit :Donc prochaine expertise, je vais devoir en mettre des normaux. Peut-être que je vais en acheter d'autres et les garder en stock au cas où on m'emmerde avec les noirs. Mais en Suisse, les feux arrières sont 350 chf la pièce.....
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Message par Haratchi » 17 juin 2009 14:55
Il faut voir sur les sites de vente spécialisés sur Corvette aux USA ou sur ebay USA...ou peut-être passer par Appenzeller....alainp a écrit :Tu les achètes où les 2ème originaux ?
Peut-etre qu'on peut les trouver à meilleur prix que 350 pièces
Sinon passer par un forum Corvette aux USA.....comme celui-là et poser la question:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/ ... p?t=121633
Je vais jeter un coup d'oeil à l'occasion sur le net.....
Je ne sais pas si ceux-ci son acceptés en CH, c'est des phares LED:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-08-CH ... arms=65:12
Message par Igor » 17 juin 2009 16:50
La seule raison que je connais sont les différentes circulaires émises par GM, la dernière en date ayant résolue les problèmes de bruit de pont dont se plaignent certains utilisateurs.Nürburgring Freak a écrit :As-tu fait régler ton châssis et changé les freins?manux a écrit : Seul souci en cours de journée, un bruit au niveau du pont sur les enchainements très serrés à la relance. T'as déjà eu ça Freak?
Non, pas de bruit au niveau du pont...
Mais Igor en connaît apparemment la raison.
Je ne me permettrai pas d'avancer des hypothèses sans certitude, maintenant si ça dérange je transmettrais les infos en mp la prochaine fois

C'est un peu long mais tout l'historique est la

Latest axle chatter TSB (thanks to member, calemasters):
Date: 01-09-2008
TSB: #07-04-20-002A
Document ID# 2048181
2005 - 2008 Chevrolet Corvette
Subject: Rear Axle Clunk and/or Chatter Type Noise on Turns
(Drain/Refill Rear Differential Fluid) #07-04-20-002A - (01/09/2008)
Models: 2004-2008 Cadillac XLR (Including V-Series and Export)
2005-2008 Chevrolet Corvette (Including Z06 and Export)
This bulletin is being revised to change the fluid recommendation and to remove the requirement of adding friction modifier. Please discard Corporate Bulletin Number 07-04-20-002 (Section 04 -- Driveline/Axle).
Condition:
Some customers may comment on a clunk and/or chatter type noise from the rear of the vehicle while making turns.
Cause:
This condition may be caused by slip/stick of the posi-traction clutch plates due to insufficient limited-slip axle additive. As plates slip and stick, a jumping or jerking feel occurs accompanied by a clunk noise.
Correction:
Important: DO NOT remove the differential cover from the rear or the two sides. It is not necessary to flush the old fluid from the differential.
Drain and refill the rear differential fluid using the procedure listed below.
Draining Procedure:
Raise and support the vehicle. Clean any dirt from around the differential drain plug. If not equipped with a differential cooler, remove the drain plug (1) and washer (2) from the differential.
If equipped with a differential cooler: 4.1. Using a bent tip screwdriver, remove the quick connect fitting retaining ring (3) from the quick connect fitting (4) and discard the retaining ring.
4.2. Remove the differential cooler inlet pipe from the differential nut.
Drain the fluid.
Filling Procedure:
If not equipped with a differential cooler, install the drain plug (1) and washer (2) to the differential. Tighten the differential drain plug to 35 N•m (26 lb ft).
If equipped with a differential cooler: 2.1. Install a new retaining ring.
2.2. Connect the differential cooler pump inlet pipe (2) to the differential. A distinct snap should be heard or felt when assembling the cooler pipe to the fitting.
2.3. To ensure the cooler line is properly installed, give the cooler pipe a gentle pull.
Clean any dirt from around the differential fill plug. Remove the fill plug and washer from the differential.
Important: DO NOT add any limited-slip additive (friction modifier). With this new fluid (Dexron LS Gear Oil 75W-90) it is no longer required to add friction modifier. If friction modifier is added, it will cause the fluid to lose some of it's friction reducing properties as well as reducing seal life.
Fill the differential with the new DEXRON® LS gear oil, P/N 88862624 (Canadian P/N 88862625). Refer to the table listed below for lubrication specifications.
Check the fluid level to ensure it is even with the bottom of the fill plug hole to no lower than 6 mm (0.25 in) below the opening. Install the fill plug and washer to the differential. Tighten the differential fill plug to 35 N•m (26 lb ft).
Important: Steps 8-13 are for vehicles equipped with the differential cooling system. For vehicles not equipped with the cooling system, proceed to step 14.
Raise the vehicle so the wheels are about a foot off the floor. Make sure the wheels can spin freely without obstruction from the hoist or any nearby items. Start the vehicle and put the transmission in second gear. Slowly accelerate to 10 mph and hold this speed for one minute. Turn the vehicle off. Raise the vehicle. Check the fluid level in the differential. Add fluid until the recommended level is reached. Lower the vehicle.
Once the differential fluid has been changed, the vehicle must be driven in 8-10 tight figure eight maneuvers to heat the fluid and allow the fluid to be worked into the clutch plates.
Lubrication Specifications Application
2004-2005 XLR (Including Export) and 2005 Corvette (Non Export)
1.72 liters
1.85 quarts
2006-2008 XLR (Including V-Series and Export) and 2006-2008 Corvette (Non Z06)(Non Export)
2.0 liters
2.11 quarts
2005 Corvette Export
1.88 liters
1.99 quarts
2006-2008 Corvette Export (Non Z06)
2.16 liters
2.28 quarts
2006-2008 Corvette Z06
2.75 liters
2.91 quarts
Parts Information:
Description: DEXRON® LS Gear Oil
Part Numbers:
88862624 (US-1 Quart)
88862625 (Canada-1 Liter)
Warranty Information
For vehicles repaired under warranty, use:
Labor Operation: F9709*
Description: Drain & Refill Rear Axle Fluid
Labor Time: 0.6 hr
* This is a unique labor operation number for bulletin use only. It will not be published in the Labor Time Guide.
© Copyright General Motors Corporation. All Rights Reserved.
Document ID# 2048181
2005 Chevrolet Corvette
-------------------------------------------------
Previous axle chatter TSB (thanks to member, 99ssconv):
Date: 4-16-2007
TSB: #07-04-20-002
Document ID# 1961528
Subject: Rear Axle Clunk and/or Chatter Type Noise on Turns (Drain/Refill Rear Differential Fluid and Add Specified Limited-Slip Axle Additive)
Models:
2004-2007 Cadillac XLR (Including V-Series and Export)
2005-2007 Chevrolet Corvette (Including Z06 and Export)
Condition:
Some customers may comment on a clunk and/or chatter type noise from the rear of the vehicle while making turns.
Cause:
This condition may be caused by slip/stick of the posi-traction clutch plates due to insufficient limited-slip axle additive. As plates slip and stick, a jumping or jerking feel occurs accompanied by a clunk noise.
Correction:
Important: DO NOT remove the differential cover from the rear or the two sides. It is not necessary to flush the old fluid from the differential.
Drain and refill the rear differential fluid using the procedure listed below. Add the increased amount of limited-slip axle additive specified below.
Raise and suitably support the vehicle.
Clean any dirt from around the differential drain plug.
Remove the drain plug and washer from the differential.
Drain the fluid.
Install the drain plug and washer to the differential.
Tighten the differential drain plug to 35 N·m (26 lb ft).
Clean any dirt from around the differential fill plug.
Remove the fill plug and washer from the differential.
Important: Prior to adding the limited-slip axle additive, the bottle MUST be shaken vigorously for at least 1 minute to mix the additive thoroughly, then immediately poured into the differential.
Add 237 ml (8.0 oz) limited-slip axle additive, P/N 1052358
(Canadian P/N 992694).
Fill the differential with synthetic axle lubricant, P/N 89021677
(Canadian P/N 89021678).
Check the fluid level to ensure it is even with the bottom of the fill plug hole to no lower than 6 mm (0.25 in) below the opening.
Install the fill plug and washer to the differential.
Tighten the differential fill plug to 35 N·m (26 lb ft).
Lower the vehicle.
Once the differential fluid has been changed, the vehicle must be driven in 8-10 tight figure eight maneuvers to heat the fluid and allow the additive to be worked into the clutch plates.
Part #: 89021677 (89021678 In Canada)
Description: Synthetic Axle Lubricant
Quantity: 2 (3 for Z06 and Export)
Part #: 1052358 (992694 In Canada)
Descrption: Limited-Slip Axle Additive
Quantity: 2
For vehicles repaired under warranty, use:
Labor Operation: F9709*
Description: Drain & Refill Rear Axle Fluid
Labor Time: 0.6 hr
*This is a unique labor operation number for bulletin use only. It will not be published in the Labor Time Guide.
© Copyright General Motors Corporation. All Rights Reserved.
Document ID# 1961528
2006 Chevrolet Corvette
----------------------------------------------------------
Previous TSB - 12/06/06 (thanks to member, vetteshop):
Subject: Rear Axle Chatter Shudder On Turns - keywords bind differential #PIP3559F - (12/06/2006)
Models: 2004 - 2007 Cadillac XLR
2006-2007 Cadillac XLR-V
1999 - 2007 Chevrolet Corvette, Corvette Z06
The following diagnosis might be helpful if the vehicle exhibits the symptom(s) described in this PI.
Condition/Concern:
Rear axle chatter or shudder on turns on Chevrolet Corvette and Cadillac XLR.
Recommendation/Instructions:
Flush and fill the rear axle with synthetic axle lubricant GM P/N 89021677 (Canadian P/N 89021678) and appropriate amount of the friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694). See fluid amounts listed below.
Note 1: In some cases it has shown that a second flush procedure on a second repair visit will correct the chatter/shudder concern prior to replacement of the clutch packs.
Note 2: To properly flush the rear differential remove the left differential cover and get all of the old fluid out off the differential, wipe out the residue replace the cover o-ring and then reinstall the cover and fill with the appropriate amount of fluid and friction modifier additive.
If the complaint or the condition persists after the flush and fill, replace the right and left rear axle clutch packs following published service procedures.
After clutch pack replacement use synthetic axle lubricant GM P/N 89021677 (Canadian P/N 89021678). and the appropriate amount of friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694). See fluid amounts listed below.
Note 3: PRIOR TO INSTALLING THE FRICTION MODIFIER ADDITIVE FOR EITHER OF THE ABOVE REPAIRS THE BOTTLE MUST BE SHAKEN VIGOROUSLY FOR AT LEAST 1 MINUTE TO MIX THE ADDITIVE THOROUGHLY.
Once the axle fluid has been changed the car must be driven in 8 - 10 SLOW figure eights to work the fluid between the clutch plates.
Fluid capacity:
Model Year
Model
Differential Lube
Friction Modifier
1999-2005
Corvette ALL
1.69 qt (1.6L)
4 oz. (118 ml)
2006-2007
Base Corvette
1.95 qt (1.85L)
5 oz. (148 ml)
2006-2007
Corvette Z06
2.70 qt (2.55L)
6.4 oz. (190 ml)
Note 4: Export vehicles use 2.01 l (2.12 qt) synthetic axle lubricant GM P/N 89021677 (Canadian P/N 89021678) and approximately 150 ml (5.1 oz) limited-slip differential lubricant additive GM P/N 1052358 (Canadian P/N 992694).
Please follow this diagnostic or repair process thoroughly and complete each step. If the condition exhibited is resolved without completing every step, the remaining steps do not need to be performed.
-----------------------------------------------
Previous TSB - 10/13/06
Subject: Rear Axle Chatter Shudder On Turns - keywords bind differential
#PIP3559C - (10/13/2006)
Document ID# 1866944
2006 Chevrolet Corvette
2004 - 2007 Cadillac XLR
2006 - 2007 Cadillac XLR-V
1999 - 2007 Chevrolet Corvette, Corvette Z06
The following diagnosis might be helpful if the vehicle exhibits the symptom(s) described in this PI.
Condition/Concern: Rear axle chatter or shudder on turns on Chevrolet Corvette and Cadillac XLR.
Recommendation/Instructions:
If this is the first complaint for this condition flush and fill the rear axle with synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (P/N 12378261 has been replaced with P/N 89021677), (Canadian P/N 10953455) and appropriate amount of the friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694). See fluid amounts listed below.
Note 1: To properly flush the rear differential remove the cover and get all of the old fluid out off the differential, wipe out the residue and then reinstall the cover and replace the fluid and additive.
If this is a repeat complaint or the condition persists after the flush and fill, replace the right and left rear axle clutch packs following published service procedures.
After clutch pack replacement use synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (Canadian P/N 10953455). and the appropriate amount of friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694). See fluid amounts listed below.
Note 2: PRIOR TO INSTALLING THE FRICTION MODIFIER ADDITIVE FOR EITHER OF THE ABOVE REPAIRS THE BOTTLE MUST BE SHAKEN VIGOROUSLY FOR AT LEAST 1 MINUTE TO MIX THE ADDITIVE THOROUGHLY.
Once the axle fluid has been changed the car must be driven in 8 - 10 SLOW figure eights to work the fluid between the clutch plates.
Fluid capacity:
1999-2005
Corvette ALL
Differential Lube: 1.69 qt (1.6L)
Friction Modifier: 4 oz. (118 ml)
2006-2007
Base Corvette
Differential Lube: 1.95 qt (1.85L)
Friction Modifier: 5 oz. (148 ml)
2006-2007
Corvette Z06
Differential Lube: 2.70 qt (2.55L)
Friction Modifier: 6.4 oz. (190 ml)
Note 3: Export vehicles use 2.01 l (2.12 qt) synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (Canadian P/N 10953455) and approximately 150 ml (5.1 oz) limited-slip differential lubricant additive GM P/N 1052358 (Canadian P/N 992694).
Please follow this diagnostic or repair process thoroughly and complete each step. If the condition exhibited is resolved without completing every step, the remaining steps do not need to be performed.
------------------------------------------------------
Previous axle chatter TSB: 9/08/06
Subject: Rear Axle Chatter Shudder on Turns - keywords bind differential #PIP3559A - (09/08/2006)
Models: 1999-2007 Chevrolet Corvette
2004-2006 Cadillac XLR
2006-2007 Cadillac XLR-V
This PI is being superseded to update recommendations, models and years.
Please discard PIP3559.
The following diagnosis might be helpful if the vehicle exhibits the symptom(s) described in this PI.
Condition/Concern:
Rear axle chatter or shudder on turns on Chevrolet Corvette and Cadillac XLR.
Recommendation/Instructions:
If this is the first complaint for this condition flush and fill the rear axle with mineral based lubricant P/N 89021669 (in Canada 89021670) gear lube and 4 ounces of the friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694).
If this is a repeat complaint or the condition persists after the flush and fill, replace the right and left rear axle clutch packs following published service procedures.
After clutch pack replacement use 1.6 l (1.69 qt) synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (Canadian P/N 10953455). and 4 ounces of the friction modifier additive P/N 01052358 (in Canada 992694).
Note: 2006 Z06 equipped vehicles require 2.55 l (2.70 qt) synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (Canadian P/N 10953455) and approximately 190 ml (6.4 oz) limited-slip differential lubricant additive GM P/N 1052358 (Canadian P/N 992694).
Note 2: Export vehicles use 2.01 l (2.12 qt) synthetic axle lubricant GM P/N 12378261 (Canadian P/N 10953455) and approximately 150 ml (5.1 oz) limited-slip differential lubricant additive GM P/N 1052358 (Canadian P/N 992694).
Once the axle fluid has been changed the car must be driven in 8 - 10 SLOW figure eights to work the fluid between the clutch plates.
Note 3: PRIOR TO INSTALLING THE FRICTION MODIFIER ADDITIVE FOR EITHER OF THE ABOVE REPAIRS THE BOTTLE MUST BE SHAKEN VIGOROUSLY FOR AT LEAST 1 MINUTE TO MIX THE ADDITIVE THOROUGHLY.
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Last edited by Vet; 01-24-2008 at 10:38 PM.
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Message par sputnick » 17 juin 2009 17:23
On devrait pouvoir trouver ce qu'il faut ici:alainp a écrit :Tu les achètes où les 2ème originaux ?
Peut-etre qu'on peut les trouver à meilleur prix que 350 pièces
http://www.corvetteguys.com/corvette-lights.html
http://www.corvetteguys.com/corvette-light-covers.html
ou encore ici:
http://www.corvetteheadlamps.com/shop/
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Message par Haratchi » 17 juin 2009 17:46
En fait c'est soit en "LED" ou en "Smoked Fog".....ce dernier n'est pas homologué..... Pas trouvé des phares originaux........ Il faut les commander chez GM aux USA ou via Appenzeller.......qui a des contacts aux USA....sputnick a écrit :On devrait pouvoir trouver ce qu'il faut ici:alainp a écrit :Tu les achètes où les 2ème originaux ?
Peut-etre qu'on peut les trouver à meilleur prix que 350 pièces
http://www.corvetteguys.com/corvette-lights.html
http://www.corvetteguys.com/corvette-light-covers.html
ou encore ici:
http://www.corvetteheadlamps.com/shop/
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Message par Nagata-San » 18 juin 2009 14:08
J'ai entendu du team d'Evo que tu avais pris cher de partout !manux a écrit :Tiens, j'ai tourné avec au Bourbonnais ce WE. PLutot sympa comme circuit et assez technique. La première conclusion que je tire après avoir maintenant l'auto à peu près en mains (ce qui était moins le cas sur le Bugatti) c'est que la prépa moteur peut attendre. La première chose à faire est de mettre de bobn baquets, et des vrais pneus. Pour le reste, ça suit bien. Je me pose d'ailleurs la question de passer carrement en slicks pour la piste, mais j'ai peur que le reste ne suive pas
Seul souci en cours de journée, un bruit au niveau du pont sur les enchainements très serrés à la relance. T'as déjà eu ça Freak?


L'important c'est que tu aies profité !
Message par manux » 18 juin 2009 20:36
C'est qui le team Evo?Nagata-San a écrit :J'ai entendu du team d'Evo que tu avais pris cher de partout !manux a écrit :Tiens, j'ai tourné avec au Bourbonnais ce WE. PLutot sympa comme circuit et assez technique. La première conclusion que je tire après avoir maintenant l'auto à peu près en mains (ce qui était moins le cas sur le Bugatti) c'est que la prépa moteur peut attendre. La première chose à faire est de mettre de bobn baquets, et des vrais pneus. Pour le reste, ça suit bien. Je me pose d'ailleurs la question de passer carrement en slicks pour la piste, mais j'ai peur que le reste ne suive pas
Seul souci en cours de journée, un bruit au niveau du pont sur les enchainements très serrés à la relance. T'as déjà eu ça Freak?![]()
L'important c'est que tu aies profité !
J'ai tourné avec 2 R11, une 996 GT2 prépaprée piste, 2 911 turbo, une S3, un MX5 et une Seat Leon Supercopa. Aucune EVO la dedans. Je pense que tu dois confondre!
Pour info je tournais en 1'17 / 1'18, ce qui est tout à fait honorable pour une auto 100% de série, pas vraiment taillée pour un tourniquet comme le Bourbonnais.
PS : c'était le vendredi 12

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Message par Lapin Agile » 18 juin 2009 20:42
Félicitations !alainp a écrit :Pour preuve, le club des possesseurs de Z06 sur Asphalte vient d'augmenter d'une personne.
bon...
je vais réessayer la chose quand je pourrais, il y a trop de gens qui aiment , c'est anormal.
- Nagata-San
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Message par Nagata-San » 18 juin 2009 21:09
Pas de soucis, ce n'était donc pas toi, eux c'était le 13.manux a écrit :C'est qui le team Evo?Nagata-San a écrit :J'ai entendu du team d'Evo que tu avais pris cher de partout !manux a écrit :Tiens, j'ai tourné avec au Bourbonnais ce WE. PLutot sympa comme circuit et assez technique. La première conclusion que je tire après avoir maintenant l'auto à peu près en mains (ce qui était moins le cas sur le Bugatti) c'est que la prépa moteur peut attendre. La première chose à faire est de mettre de bobn baquets, et des vrais pneus. Pour le reste, ça suit bien. Je me pose d'ailleurs la question de passer carrement en slicks pour la piste, mais j'ai peur que le reste ne suive pas
Seul souci en cours de journée, un bruit au niveau du pont sur les enchainements très serrés à la relance. T'as déjà eu ça Freak?![]()
L'important c'est que tu aies profité !
J'ai tourné avec 2 R11, une 996 GT2 prépaprée piste, 2 911 turbo, une S3, un MX5 et une Seat Leon Supercopa. Aucune EVO la dedans. Je pense que tu dois confondre!
Pour info je tournais en 1'17 / 1'18, ce qui est tout à fait honorable pour une auto 100% de série, pas vraiment taillée pour un tourniquet comme le Bourbonnais.
PS : c'était le vendredi 12
Une Z06 en slick a pris cher apparement !

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Message par Nürburgring Freak » 18 juin 2009 21:15
Effectivement, cette voiture n'est pas tout à fait "normale".Lapin Agile a écrit :Félicitations !alainp a écrit :Pour preuve, le club des possesseurs de Z06 sur Asphalte vient d'augmenter d'une personne.
bon...
je vais réessayer la chose quand je pourrais, il y a trop de gens qui aiment , c'est anormal.
Héhé...
Quand tu veux pour un essai la semaine prochaine,
après mon petit week-end au Paul Ricard.
Dimanche, ça va chauffer sec entre Scuderias, GT2, GT-R, ZR1 et Z06 ...

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