Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par blake_ch » 25 janv. 2014 13:42

C'est bien de pouvoir produire 6000 voitures, autant faut-il encore les vendre. 1587 voitures en 2012, curieux de connaitre les chiffres 2013 mais je pense pas que ce soit le quadruple.

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 19 févr. 2014 08:43

Mike Flewitt (Mclaren) annonça 3000 voitures produites en Aout dernier à Pebble Beach.

Il se trouve que la 3000ème produite fut celle de S.Perez (voir la plaque)

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 14 mars 2014 11:00

Ron Dennis cherche de nouveaux investisseurs nécessaires à sa stratégie d'expansion.

F1’s McLaren revs up hunt for investors (Financial Times)

By Roger Blitz, Leisure Industries Correspondent

McLaren boss Ron Dennis has instructed Morgan Stanley to search for new investors as he plots to revive the Formula One team’s ailing fortunes and expand its technology division. Mr Dennis, 66, re-established control of the Surrey group last month, usurping team principal and chief executive Martin Whitmarsh. Mr Dennis is a 25 per cent shareholder in McLaren.

The team has held exploratory talks with Chinese investors. “The net is cast wide,” he said, when asked about the discussions. “It’s a question of the quality of the investor.” He is restructuring the technology division to speed up expansion. Overall group revenues, including the high-performance sports car business, are running at $900m and Mr Dennis wants that to be roughly $2bn in five years’ time.

He plans to increase the footprint of McLaren headquarters by 50 per cent and to take staff numbers from 2,200 to 3,000. McLaren’s other shareholders are Bahrain Mumtalakat Holding Company with 50 per cent, and entrepreneur Mansour Ojjeh’s Tag Group. In his first public comments since his return to the helm, Mr Dennis said the F1 team’s mediocre results were “unacceptable” and were affecting the group’s profile. “You’re in a situation where if you’re not winning, it’s not doing it’s job.”
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par ze_shark » 02 avr. 2014 07:51

Le CFO prédit un saut en profitabilité dû à l'importance de la P1 dans le mix des ventes. Profits quadruplés et revenus doublés par rapport à 2013 mais volumes plats à 1500 voitures.
Il est difficile de comprendre comment ils vont atteindre l'objectif de 4500 voitures d'ici "deux ou trois ans".

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 02 avr. 2014 08:07

Mon avis, qui n'engage que moi, ils ne les ferront jamais, la "P13" semble déjà "overpricé", £120.000 et la 650S est à mon goût un ratage stylistique même si encore plus performante mais à ces niveaux de chronos tout cela reste bien subjectif. A 120.000€ la P13, pourquoi pas, à 150.000€, ce n'est même pas la peine d'y penser.
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par ze_shark » 08 avr. 2014 12:21

Là faut qu'on m'explique: le pilote McLaren F1 roule désormais ... en Rolls Royce ??
Rolls-Royce Motor Cars is delighted to announce that Formula One World Champion Jenson Button will drive the marque’s pinnacle range of motor cars during the 2014 Formula One season.

Jenson has selected a number of the iconic car company’s models including Wraith, Phantom Drophead Coupé and Ghost to transport him in style for ten of this year’s Grands Prix. As a long time admirer of the marque, Jenson will enjoy the best of British luxury whilst travelling abroad this season.

Jenson Button, Formula One World Champion said, “I am absolutely delighted to be accompanied by the very best in British luxury as I travel the world this year. I especially look forward to driving Wraith, a fantastic addition to the Rolls-Royce fleet and quite simply a stunning car to look at and drive.”

Richard Carter, Director of Global Communications, Rolls-Royce Motor Cars, commented, “We feel privileged to provide a British icon with the consummate British car as he travels the world during the 2014 Grand Prix season. Jenson Button's commitment to success echoes Rolls-Royce’s constant pursuit of perfection; we look forward to following his achievements and wish him the very best of luck.”

Jenson Button will drive ten Rolls-Royce motor cars this Grands Prix season.

Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix, 28-30 March
Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix, 4-6 April
Formula 1 UBS Chinese Grand Prix, 18-20 April
Formula 1 Grand Prix Du Canada, 6-8 June
Formula 1 Grosser Preis Von Österreich, 20-22 June
Formula 1 Santander British Grand Prix, 4-6 July
Formula 1 Grosser Preis Santander Von Deutschland, 18-20 July
Formula 1 Gran Premio D’Italia, 5-7 September
Formula 1 United States Grand Prix, 31 October - 2 November
Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix, 21-23 November
McLaren F1 - McLaren Automotive - Rolls Royce - Groupe BMW ? Il a les oreilles trop fragiles pour se traîner en 650S ?

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 08 avr. 2014 13:23

Va falloir qu'il investisse, au moins, dans une paire de mocassins.
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 10 mai 2014 23:16

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par bacchus » 10 mai 2014 23:19

Crédible malgré des mocassins à glands. Chapeau !!

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par ze_shark » 19 mai 2014 17:22

Quelques nouvelles sur le business de McLaren:
- profit opérationnel de quelques millions de livres en 2013 (hors investissements, donc)
- environ 1400 12C vendues en 2013, plus les P1 livrées sur la fin de l'année
- l'objectif est d'atteindre 3500 à 4000 voitures en 2016
- pour y parvenir, la marque lancera (en 2015) un produit d'appel à £120'000 (€146'000) positionnée sous la 650S (£195'250). La marge sur cette P13 sera moindre que sur la 650S mais devrait aider à faire baisser les coûts (pas les prix !) de la 650S par effet de volume
- un autre modèle viendra s'insérer en 2016 entre 650S et P1
- aucun SUV ni 2+2 à l'horizon
- 20 concessions supplémentaires en 2014 pour atteindre 70, et 100 en 2016
- en comparaison avec les marges opérationnelles de 18% chez Porsche ou 15.6% chez Ferrari, McLaren dit qu'atteindre 10% "serait un rêve absolu"

Source: ANE

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Yvan » 20 mai 2014 08:09

bacchus a écrit :Crédible malgré des mocassins à glands. Chapeau !!
:lol: :lol: :lol:
N 27° 48.849' E 33° 55.222' -98.4 ft

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 03 juin 2014 17:47

"I have a problem with Porsches. They're wonderful cars, but I know I could never live with one. I don't go around saying that Porsches are a pile of dung, but I do know that psychologically I couldn't handle owning one" Rowan Atkinson.

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par ze_shark » 04 juin 2014 10:49

Encore des infos de McLaren, sous la forme d'un press release cette fois:

Résultats financiers 2013:
Profit before tax - £4.5m
Operating profit - £12.4m
Turnover - £285.4m (up from £266.6m)
Investment in future models - £70.6m (up from £68.1m)
Turnover and profit both expected to grow in 2014
Plan produit:
McLaren Automotive’s next model, codenamed P13, to go on sale during 2015
Limited run of track only McLaren P1™ hypercar confirmed for introduction in 2015
McLaren 650S international sales already strong – more than 1000 orders received
Sur la P13:
McLaren Automotive has also confirmed that its next all-new sportscar, codenamed P13, will be available before the end of 2015 and will take its range into a lower price-point - making McLaren more accessible, while retaining its commitment to excellence, performance and innovation. P13 will be a comfortable, usable, and beautiful mid-engined two seater sportscar, built around a carbon fibre chassis. It will be available in more than one derivative and once fully on sale, McLaren Automotive’s total annual production will increase to around 4,000 units per year.
Sur la P1 track only:
At the other end of its range, McLaren Automotive has also confirmed that it will produce a limited run of track-only editions of its award winning McLaren P1™ hypercar. Available only to clients who have ordered one of the 375 road legal versions, the car will be the company’s most powerful car yet. It will also be its rarest.
Ron Dennis, modeste:
Commenting on the results, Ron Dennis, Chief Executive and Chairman of the McLaren Group and Chairman of McLaren Automotive, said: “Since launch, McLaren Automotive has outperformed predictions and rivals, setting new benchmarks in the sportscar market with a range of models that push boundaries through innovation and technology, while remaining true to the core values of the brand. The latest financial results, and returning a profit so early in the life of the company, are a real credit to the tremendous team within McLaren Automotive, and reflect their hard efforts.”
Mike Flewitt, Chief Executive of McLaren Automotive:
“McLaren Automotive has already developed a deserved reputation for producing the world’s most exciting and technologically advanced high performance sports cars. But these results demonstrate that we have also established a profitable long term business, which is able to invest heavily in R&D, recruit the best people and ultimately create world class products. In a highly competitive market, we have laid solid foundations for future success.”

He added: “We are now focusing upon the road ahead. The McLaren 650S is already selling extremely well with over 1000 orders received and P13 is a very exciting project, which will help us to access new markets and customers, grow our sales volumes and ultimately increase both revenue and profitability. I am confident that by maintaining our commitment to innovation and excellence McLaren Automotive has an extremely bright future.”
Plus de 100 P1 sont entre les mains de clients, 36 livrées en 2013 et le reste depuis le début 2014.

Les volumes 2014 seront en ligne avec 2013, mais les revenus en hausse du fait du mix favorable P1/650S.

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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 21 juin 2014 11:07

Dans cet article, très détaillé, le plan produit de Mclaren décrit. Chaque modèle aura maintenant trois déclinaisons : coupé, spider et GTS (version club circuit).

- 2015 :

==> P13 coupé : officiellement nommée 500S. Mclaren reprend le V8 3.8l de la 650S dégonflé à 500cv. Voiture montée avec un châssis carbone revu aux seuils de portes abaissés, espace de stockage supérieur derrière les sièges, nouvel écran tactile plus grand et un intérieur entièrement revu, plus ergonomique avec la possibilité optionnel de l'affichage tête haute. Cet intérieur servira de base à tous les futurs modèles de la gamme. Prix annoncé , 2/3 de celui de la 12C. Ce qui positionnerait le modèle à 140k€.

==> 650S GTS : La version hard core de la 650. Voiture allégée et optimisée pour la piste.


- 2016 :

==> P13 Spider et P1 GTR, surement fin 2015 pour cette dernière, à voir. La P1 GTR étant à la P1 ce que la FXX est à l'Enzo. Une voiture de circuit. Vendue uniquement aux clients de P1.


- 2017 :

==> P16 Coupé : La remplaçante de la 650S, si elle sera guère moins rapide en ligne droite, elle le sera en courbe et accélération. Elle introduira de nouvelles technologies comme la vectorisation de couple (Technologie surement développée en commun avec Honda). Elle intégrera aussi un mécanisme anti-plongée et anti-cabrage. Diminution forte des émissions CO2, on parle de récupération d'énergie et système hybride si la technologie le permet sans greffer le poids de la voiture.

==> P13 GTS

- 2018 :

==> P16 Spider : Surprenant, Mclaren ne sort pas le modèle en parallèle du coupé mais décale sa présentation d'une année.

- 2019 :

==> P13 Facelift et P16 GTS.

==> P15 : La quasi-supercar de Mclaren, une première ébauche sera finalisée pour cette fin d'année. En fonction de la technologie des batteries dans cinq ans, Mclaren pourrait opter pour un véhicule hybride en l'équipant d'une V6 2.9L associé à des moteurs électriques. Prix annoncé : 400.000€ (surement H.T). Mclaren dispose aussi d'un plan B consistant à sortir cette P15 en 2017 et repousser celle de la P16. Rien n'est acté, tout dépendra des choix technologiques.

- 2020 :

==> Coupé 2+2 : Tout comme Ferrari, Mclaren construit une gamme complète. Surement une concurrente à la future remplaçante de la FF.
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Re: Philosophie & Stratégie & Avenir de Mclaren

Message par Corsugone » 24 juil. 2014 07:34

Superbe !

"I have a problem with Porsches. They're wonderful cars, but I know I could never live with one. I don't go around saying that Porsches are a pile of dung, but I do know that psychologically I couldn't handle owning one" Rowan Atkinson.

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