[essai] BMW 335i
Message par choup » 18 janv. 2010 19:05
Impressionnant en effet !
Apparemment le nouveau N55 serait 20 kilos moins lourds et consommerait 10% de moins. Toutefois les premiers essais de la série 5 GT mettent en avant un léger lag du au turbo unique.
Apparemment le nouveau N55 serait 20 kilos moins lourds et consommerait 10% de moins. Toutefois les premiers essais de la série 5 GT mettent en avant un léger lag du au turbo unique.
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Message par Falcon » 18 janv. 2010 21:31
C'est ce que je fais avec la M3.... elle suce pas moins la 335.bence a écrit :Mixte (ce qu'on voit à l'écran donc) 10.5-11.0l / 100km à l'ordi, 11-11.5l / 100km en vrai. Je précise que la notre ne fait que 10-20% d'autoroute
Sinon effectivement les rétros sont horribles.
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Message par bence » 19 janv. 2010 19:13
Je pense qu'il doit tout de même y avoir une différence. Notre 335i ne fait presque que la ville et de la campagne. Ceci dit, la différence n'est pas de 3-4l comme on peut lire parfois. Les miracles de type 8.0-8.5l / 100km de moyenne ne sont atteignables qu'avec 60% ou plus d'autoroute. La différence doit plutôt être autour du litre, litre et demi.
Message par GT Driver » 09 févr. 2010 23:39
Après le relooking, il semblerait qu'une 335is soit sortie.
http://www.netcarshow.com/bmw/2011-335is_coupe/Confirming what may have been this year's worst-kept auto industry secret, BMW announces the introduction of the BMW 335is Coupe and Convertible, each destined to take a place in history among the line of desirable, often collectible, BMW "s" models. Based on the newly-enhanced BMW 3-Series Coupe and Convertible, the new BMW 335is features the award-winning, twin-turbocharged BMW inline-6 engine, specially tuned and equipped to produce 320 horsepower and 332 lb-ft of torque from its 3.0-liters. For the first time on a BMW 3-Series in the US, the 7-speed Double Clutch Transmission (DCT) with Launch Control will be available as an option, in place of the standard 6-speed manual transmission. Equipped with the DCT, the BMW 335is Coupe is capable of 0-60mph acceleration in 5 seconds flat. The BMW 335is will debut at the 2010 New York International Auto Show and arrive at BMW Centers in the spring of 2010. Pricing will begin at $50,525 including Destination for the BMW 335is Coupe, and $59,075 including Destination for the Convertible.
The "s" was first seen by North Americans on the original BMW 3-Series, which was imported from 1977-1983. The 1980 BMW 320is included the most desirable 3-Series equipment, including Recaro sport seats, sport steering wheel, halogen high-beams, sunroof, dual color-keyed wing mirrors, anti-sway bars, exterior aerodynamic enhancements, and cross-spoke light-alloy wheels. Later in the 1980s, the BMW 3-Series and 5-Series were each available as "s" models, including the BMW 325es, 325is, and 535is. Again, sticking with a proven formula, BMW gave the "s" models enhanced aerodynamics, sport suspension, on-board computer (OBC) and Check Control, sport leather seats, and other features. Early last decade, the original BMW X5 Sports Activity Vehicle (SAV) was available twice as an "s" model, first as the BMW X5 4.6is and then as the BMW X5 4.8is. The "s" model SAVs brought even further enhancement in the form of increased power from their modified V-8 engines.
As the newest "s" model, therefore, the 2011 BMW 335is follows its lineage by offering stunning looks, more power, and a raft of functional, performance-inspired equipment tailored to suit the enthusiast driver.
More Power
The BMW 335is is powered by BMW's widely-acclaimed "N54" twin-turbocharged inline-6, which displaces 3.0-liters and features all-aluminum construction. The engine further benefits from BMW's High Precision direct fuel injection, Double-VANOS stepless valve timing, and advanced Digital Motor Electronics (DME) engine control system. For the BMW 335is Coupe and Convertible, the engine has a heavy-duty cooling system and has received special software that allows the N54 to sustain a nominal output of 320 horsepower and 332 lb-ft of torque. Through the use of temporary overboost in certain circumstances, the engine will produce up to 370 lb-ft of torque (horsepower remains 320) for even better performance during overtaking and other high-load / high-speed maneuvers.
L'apprentissage passe par 3 étapes:
- Vous ne savez rien, vous apprenez les règles.
- Vous en savez assez pour ignorer les règles.
- Vous avez les compétences pour établir les règles.
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Message par bence » 10 févr. 2010 01:09
L'arrière ... pourquoi pas... Après, le reste est à mi-chemin entre la "pureté" d'une série 3 coupé, discrète, sans fioritures, assez belle ainsi que le côté bad boy d'une M3, je ne suis vraiment pas convaincu. Et puis ces rétros... sont déja moches, encore les mettre en évidence tel les hanches d'une grosse avec un tatouage vulgaire, nan nan...
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Message par Falcon » 26 févr. 2010 11:14
Too much les ailes ...
Sinon c'est parfait !
Ils ont voulus la faire ressembler à l'AMG Black Series avec les ailes monstres larges là.... je ne me souviens plus du modèle maintenant...
Sinon c'est parfait !
Ils ont voulus la faire ressembler à l'AMG Black Series avec les ailes monstres larges là.... je ne me souviens plus du modèle maintenant...
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Message par Nagata-San » 26 févr. 2010 12:46
Trop haute, mais l'ensemble est mignon !
J'adore la malle !
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Message par bentralala » 26 févr. 2010 12:49
C'est vrai que la malle assureNagata-San a écrit :J'adore la malle !
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