Mercedes Classe E Cabriolet

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SebM
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Mercedes Classe E Cabriolet

Message par SebM » 16 déc. 2009 08:36

Mercedes viens de lancer la 4ème version de sa nouvelle Classe E. Après la berline, le coupé et le break, voici le cabriolet !! Et comme les autres modèles, le cabriolet prends la première place niveau aérodynamique, avec un Cx de 0.28.

Aperçu des motorisations :
- E 220 CDI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 125 kW (170 hp)
- E 250 CDI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 150 kW (204 hp)
- E 350 CDI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 170 kW (231 hp)
- E 200 CGI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 135 kW (184 hp)
- E 250 CGI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 150 kW (204 hp)
- E 350 CGI BlueEFFICIENCY Cabriolet: 215 kW (292 hp)
- E 500 Cabriolet: 285 kW (388 hp)

Nouveau système AIRCAP pour la capote...
Mercedes Press a écrit : Less turbulence, easier to use: AIRCAP® is a world-first
In 1989, Mercedes-Benz introduced a world premiere in the shape of a draught-stop for the SL model series, followed in 2004 by the AIRSCARF® neck-level heating system to further enhance comfort in open-top models. Now comes another world-first: the AIRCAP® automatic draught-stop, which can be activated at the push of a button, greatly reduces turbulence in the interior of the new Mercedes E-Class Cabriolet, creating a sea of warm air. It is also much easier to implement and use than conventional draught-stops: there is no tricky installation, the two individual rear seats remain free and the Cabriolet's flowing side lines remain uninterrupted. AIRCAP® is therefore a classic Mercedes innovation: functional, comfort-enhancing, elegant and safe.
AIRCAP® consists of two components: a wind deflector that can be extended by around six centimetres with a net in the windscreen frame and a draught-stop between the rear seats.
The functions of the two components:
- Elevation of the free flow above the interior
- Net at the front increases the basic pressure in the interior
- Draught-stop at the rear reduces the backflow

As well as enhancing occupant comfort and wellbeing, the reduction in draught when AIRCAP® is activated (it can be activated at speeds of up to 160 km/h and remains in use right up to the car's top speed) reduces the interior noise level – so passengers in all seats find it far easier to communicate.
The Cabriolet Comfort package includes AIRCAP® with AIRSCARF®. This patented system functions like an invisible scarf, which warms the occupants' head and neck areas. AIRSCARF® is integrated into the backrests of the front seats and provides warm air through outlets in the head restraints.
The Mercedes engineers have modified this unique innovation specifically for the E-Class Cabriolet: in this model, an adjustment wheel pivots the outlet nozzle upwards and downwards by a total of 36 degrees over and above the head restraint height adjustment, meaning that the driver and front passenger can enjoy the unique neck-level heating regardless of how short or tall they are.
Quelques photos...
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Pour finir, une photos de famille avec le reste de la gamme E :
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L'ingratitude est la seule porte de sortie pour ceux que la reconnaissance embarrasse

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S2000
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Message par S2000 » 16 déc. 2009 08:46

J'ai de la peine avec le design Merco actuel... c'est fade, austère à l'extrême. Toutes les Classes se ressemblent trop...

... mis à part cela, il me semble que l'on voit de moins en moins de Mercedes neuves sur le marché... :roll:

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Re: Mercedes Classe E Cabriolet

Message par sylvain007 » 16 déc. 2009 09:53

SebM a écrit : Image
C'est peut etre efficace, mais qu'est ce que c'est laid!
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Re: Mercedes Classe E Cabriolet

Message par Mouse » 16 déc. 2009 10:11

sylvain007 a écrit : C'est peut etre efficace, mais qu'est ce que c'est laid!
+1!

L'avant passe encore mais alors l'arrière... :roll:
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Message par lio--- » 12 janv. 2010 21:44

S2000 a écrit :J'ai de la peine avec le design Merco actuel... c'est fade, austère à l'extrême. Toutes les Classes se ressemblent trop...
C'est un peu la tendance actuelle j'ai l'impression. Bmw et Audi ne prennent pas plus de risques...
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